Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Από το Πολυτεχνείο στη διακονία

2014-04-06 - 14:04:05
Από το Πολυτεχνείο στη διακονίαΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ
Εθελοντής ιερέας χειροτονήθηκε πρόσφατα ο π. Μιχαήλ Παπανικολάου, ο οποίος είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και κατάγεται από το Βόλο.
Στις 14 Μαρτίου χειροτονήθηκε διάκονος και στις 22 Μαρτίου, αντίστοιχα, εισήλθε στο δεύτερο βαθμό ιεροσύνης, καθώς χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στην Ιερά Μονή Χρυσοπηγής στο Καπανδρίτι, από τον Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο.
Στόχος του 25χρονου εθελοντή κληρικού, ο οποίος έχει την ευλογία να διατηρήσει την επαγγελματική του δραστηριότητα, είναι να προσφέρει εθελοντικά έργο διακονίας στη Μητρόπολη Δημητριάδος, συνδράμοντας παράλληλα το ιεραποστολικό έργο που αναπτύσσει στο Μπουρούντι της Αφρικής, ο Επίσκοπος κ. Ιννοκέντιος.
Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ
Σημαντικό βήμα αποτελεί για τον π. Μιχαήλ Παπανικολάου από το Βόλο η πρόσφατη χειροτονία του, δεδομένου ότι βρίσκεται από μικρή ηλικία κοντά στην Εκκλησία και γαλουχήθηκε με τις αρχές και αξίες που του εμφύσησαν οι γονείς του Ασημίνα και Νικόλαος, διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Ο ίδιος διατηρεί άρρηκτους δεσμούς με την περιοχή μας, καθώς η μητέρα του Ασημίνα Κοντογεωργίου κατάγεται από τα Ανω Λεχώνια και όλες οι μνήμες των παιδικών και των εφηβικών του χρόνων είναι συνδεδεμένες με την περιοχή μας.
Παράλληλα οι γονείς του ζουν προ πολλών ετών στα Ανω Λεχώνια, γεγονός το οποίο συνεπάγεται συχνές επισκέψεις στην πόλη της καρδιάς του και παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε στα Ιωάννινα, εντούτοις δηλώνει απερίφραστα Βολιώτης.
Ο π. Μιχαήλ, πατέρας ενός παιδιού ηλικίας 3 μηνών, είχε ευθύς εξαρχής την στήριξη της συζύγου του, πρεσβυτέρας Μαρίας και των γονέων του, προκειμένου να υλοποιήσει τους στόχους του, που είναι σύμφυτοι και ταυτόσημοι με την διακονία και την προσφορά στον άνθρωπο.
«Ημουν από παιδί κοντά στην Εκκλησία, όπου πήγαινα με τους γονείς μου, ενώ λειτούργησε παράλληλα ως πρότυπο και ο θείος μου, ο οποίος είναι Ιερομόναχος στη Μονή Γρηγορίου. Υπήρχε η έννοια της ιεροσύνης στο σπίτι και σταδιακά, μεγαλώνοντας, γνώρισα κάποιους ανθρώπους με τους οποίους συνδέθηκα πνευματικά, οι οποίοι βρίσκονται επίσης κοντά στην Εκκλησία και ερχόμενος στην Αθήνα ως φοιτητής, άρχισε να μου γεννιέται η επιθυμία να γίνω εθελοντής κληρικός» αναφέρει ο ίδιος.
Η επαφή του με την Εκκλησία συνεχίστηκε και στη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων, ενώ παρακολουθούσε ανελλιπώς τις λατρευτικές ακολουθίες στην ενορία του, τον Αγιο Δημήτριο τον Λουμπαρδιάρη. Σταδιακά, γνωρίζοντας και άλλους ιερείς, όπως για παράδειγμα έναν κλητικό από την Κρήτη ο οποίος είναι οικογενειάρχης και στέκονταν διαρκώς κοντά στον κόσμο κάνοντας τον δικό του πνευματικό αγώνα, «επηρεάστηκα, μου άρεσε αυτό που έκαναν αυτοί οι φωτισμένοι κληρικοί κι έτσι επέλεξα να ακολουθήσω κι εγώ τον ίδιο δρόμο» επισημαίνει ο Βολιώτης άμισθος κληρικός, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.
Τη συγκεκριμένη στιγμή που χειροτονήθηκε «ήρθε το πλήρωμα του χρόνου» και όταν έλαβε τη μεγάλη απόφαση, ήρθε σε επικοινωνία με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο, ο οποίος «ήταν πολύ ανοιχτός και με περιέβαλλε με πολύ αγάπη, οπότε έτσι προέκυψε η πρόσφατη χειροτονία μου» υπογραμμίζει ο π. Μιχαήλ.

Συνειδητή επιλογή 
Ο δέκατος τρίτος, κατά σειρά, εθελοντής κληρικός της τοπικής Εκκλησίας, επέλεξε την Πολυτεχνική Σχολή και την κατεύθυνση του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού διότι «είναι μια σχολή που δεν σε βάζει εξαρχής σε κάτι συγκεκριμένο, δηλαδή είναι πολύ ευρύ το φάσμα που καλύπτει και κατά συνέπεια δεν χρειαζόταν να περιορίσω κατ’ ανάγκη το αντικείμενο με το οποίο θα ασχολιόμουνα και αυτό μου άρεσε, χωρίς να ξέρω συνειδητά με ποιο αντικείμενο θέλω να ασχοληθώ. Αυτό μου έδινε ένα ευρύ φάσμα και γι’ αυτό το διάλεξα» εξηγεί ο ίδιος.
Οταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, άρχισε να εργάζεται στην εταιρία όπου απασχολείται ως ηλεκτρολόγος μηχανικός και έχει ως αντικείμενο τους φωτισμούς και τους αυτοματισμούς.
Η χειροτονία αποτέλεσε πολύ σημαντική στιγμή για τον ίδιο, έχει γραφτεί με πολύ έντονα συναισθήματα και εμφανή συγκίνηση στην ψυχή του, ενώ όπως υπογραμμίζει «οφείλω πολλά στους γονείς μου, διότι μου έδωσαν την ευκαιρία να έρθω κοντά στην Εκκλησία και μου έδωσαν παράλληλα την δυνατότητα να αποκτήσω από μικρή ηλικία πνευματικές εμπειρίες, που καθόρισαν την κατοπινή μου πορεία». Παράλληλα επισημαίνει ότι «μου άρεσε η Εκκλησία από παιδί, και σταδιακά, στα φοιτητικά μου χρόνια μου γεννήθηκε η επιθυμία να στραφώ στην Ιεροσύνη».
Οι δύο δραστηριότητες θα εξελιχθούν πλέον παράλληλα, καθώς «μπορούν να συνδυαστούν τα πάντα όταν υπάρχει διάθεση για προσφορά» τονίζει ο ίδιος. Παράλληλα ο π. Μιχαήλ αναφέρει ότι «θα συνεχίσω την εργασία μου και θα προσφέρω έργο στην τοπική Εκκλησία στις εορτές και τις περιόδους που θα βρίσκομαι στο Βόλο, διακονώντας παράλληλα στο Μετόχι της Μονής Χρυσοπηγής στο Παγκράτι».
Στο μεταξύ, ο π. Μιχαήλ έχει ξεκινήσει συνεργασία και με τον Επίσκοπο Μπουρούντι κ. Ιννοκέντιο, προκειμένου να τον βοηθήσει στο κοινωνικό και ευρύ ιεραποστολικό έργο που αναπτύσσει στην Μητρόπολή του.
Ο ίδιος ζει και εργάζεται στην Αθήνα αλλά η βάση της οικογένειας βρίσκεται στο Βόλο, στα Ανω Λεχώνια, συγκεκριμένα, όπου ζουν οι γονείς και οι παππούδες του. Κατά συνέπεια επισκέπτεται τακτικά το Βόλο κι όπως αναφέρει ο ίδιος, έχει επαφή με την τοπική Εκκλησία, με την οποία διατηρεί δεσμούς από την παιδική του ηλικία, συμμετέχοντας τα καλοκαίρια στις δραστηριότητες των κατασκηνώσεων της Μητρόπολης Δημητριάδος στον Αγιο Λαυρέντιο.
Στόχος του π. Μιχαήλ Παπανικολάου είναι «να διακονήσω την Εκκλησία όσο καλύτερα μπορώ και παράλληλα έχει ανοίξει ο δρόμος προκειμένου να ασχοληθώ και με την ιεραποστολή στην Αφρική, όσο είναι δυνατό. Δεν γνωρίζω πως θα εξελιχθούν τα πράγματα και που θα βρίσκομαι σε μερικά χρόνια, αλλά στόχος μου είναι να προσφέρω ότι καλύτερο μπορώ στην Εκκλησία» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Είναι πολύ σημαντικές για τον ίδιο οι έννοιες της προσφοράς και της επικοινωνίας με τους ανθρώπους, εκτιμώντας ότι «είναι πολύ ωραίο να βλέπεις πως σε αντιμετωπίζει ο κόσμος και στο δρόμο και στην Εκκλησία. Είναι συγκινητικό να διαπιστώνεις ότι σε θεωρούν δικό τους άνθρωπο και σε προσεγγίζουν, αναπτύσσοντας μαζί σου επικοινωνία. Είναι μεγάλη στιγμή η είσοδός μου στην Εκκλησία ως άμισθος κληρικός, καταλήγει, διότι μου δίνεται η ευκαιρία να προσφέρω στον κόσμο, με όλες με τις δυνάμεις και είμαι ευγνώμων για την ευκαιρία που μου δίνεται».  http://taxydromos.gr/article.php?id=118678&cat=1

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...