Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Το πρόσφορο


Από το ρήμα προσφέρω και σημαίνει προσφορά, δώρο. Εδώ σημαίνει δώρο στο Θεό . Παλιά το έλεγαν και «λειτουργιά» , επειδή ακριβώς προοριζόταν για τη Λειτουργία.
Για την «ιστορία» αναφέρουμε, πως οι μανάδες μας , οι γιαγιάδες μας έδειχναν ιδιαίτερη σπουδή στην προετοιμασία του. Συγκεκριμένα: Λίγες μέρες πριν από το θερισμό του σιταριού, πήγαιναν στα χωράφια, διάλεγαν και μάζευαν τα καλύτερα στάχυα. Το σιτάρι, που έβγαινε από αυτά, το έβαζαν σε ξεχωριστό και καθαρό δοχείο. Ενώ ο μυλωνάς είχε ξεχωριστή μέρα που το άλεθε. Το αλεύρι (= λείτουργο- άλευρο) το έβαζαν σε καθαρό και ξεχωριστό δοχείο κάτω από το εικόνισμα του σπιτιού τους.
Πριν από το ζύμωμα τηρούσαν συζυγική εγκράτεια. Έπαιρναν νερό από την πιο καθαρή βρυσούλα, με την αυστηρή απαγόρευση , από το νερό που θα έφτιαχναν το «πρόσφορο» , να μην πιει κανείς , (γιατί προοριζόταν για ιερό σκοπό) . Έπλεναν το σώμα τους (τότε που σπάνιζε το μπάνιο ), έβαζαν τα πιο καλά τους ρούχα, έκαναν τις μετάνοιές τους και άρχιζαν το ζύμωμα (χωρίς να έχουν τον θεομίσητο λογισμό του Κάιν, πως το πρόσφορο που έκαναν μπορεί και να μην προσκομισθεί, επομένως γιατί να κοπιάσουν! ) .
Και πήγαιναν πρωί-πρωί, και πριν από τον παπά, τον κόπο τους στην εκκλησία με χαρά και αγαλλίαση! Ήταν δυνατόν ο αγαθός Θεός να παραβλέψει τον κόπο τους και την καλή διάθεσή τους; Και βέβαια όχι! Έστω και αν το πρόσφορο δεν τους έβγαινε καλό! Η διάθεση μετράει! «Δη σοι Κύριος κατ τν καρδίαν σου», λέει ο Ψαλμωδός (Ψαλμ . 19: 5 ) .
Το πρώτο πράγμα που κερδίζει ο χριστιανός προσφέροντας τη λειτουργιά του στο Ναό, είναι η συγχώρηση των αμαρτιών του! «Πρέπει λοιπόν οι μεν χριστιανοί όλοι, άνδρες και γυναίκες να προσφέρουσιν εις όλας τας Κυριακάς ημέρας, προσφοράν από άρτον και οίνον, ίνα λυτρωθώσιν από τον δεσμόν των αμαρτιών τους», έλεγε ο άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης (+ 1809 ) . (Πηδάλιο, εκδ. Αστέρος, 1982, σελ. 682, υποσημ. 1 ) .

Πρόσφορο ή αρτοκλασία;

Παλαιοτέρα η αρτοκλασία στις ενορίες γινόταν άγνωστη, γιατί, σύμφωνα με το «τυπικό», γινόταν μόνο στις αγρυπνίες και μάλιστα προς το τέλος του Εσπερινού. Ευλογούσαν το ψωμί και το κρασί και τα διαμοίραζαν στο εκκλησίασμα προς βρώση και προς πόση για να μπορέσει έτσι να «στηριχθεί» και να παρακολουθήσει όρθιο την ολονύκτια αγρυπνία. ¨Όμως, τελευταία η αρτοκλασία έχει εισέλθει στους Εσπερινούς (χωρίς αγρυπνίες) στον Όρθρο, ακόμη και στη Λειτουργία!
Όμως , άλλη «χάρη» έχει η αρτοκλασία, άλλη το πρόσφορο. Με το πρόσφορο γίνεται Λειτουργία∙ τα ονόματα (ζώντων και νεκρών) μνημονεύονται στην Προσκομιδή , και «βγαίνει» (από το πρόσφορο) το αντίδωρο. Ενώ με την αρτοκλασία , ούτε αντίδωρο «βγαίνει» ,ούτε Λειτουργία γίνεται, αλλά και η μνημόνευση των ονομάτων που γίνεται, κατά την αρτοκλασία, είναι λιγότερης ισχύος. Με άλλα λόγια , είναι χίλιες φορές προτιμότερο να πηγαίνουμε πρόσφορο (και άναμα) στην εκκλησιά , παρά αρτοκλασία!

Από το βιβλίο: «ΝΑΟΣ, ΙΕΡΕΑΣ,
Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, Θ.ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
ΑΡΧΙΜ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΗ

Εκδόσεις «Θαβώρ» 2012

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Αύριο είναι Ψυχοσάββατο 22-6-2013


Λίγα λόγια για το Ψυχοσάββατο
Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής, λέγεται - «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το δεύτερο από τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το πρώτο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω). Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ' ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής: Επειδή πολλοί κατά καιρούς απέθαναν μικροί ή στην ξενιτιά ή στη θάλασσα ή στα όρη και τους κρημνούς ή και μερικοί, λόγω πτώχειας, δεν αξιώθηκαν των διατεταγμένων μνημοσυνών, «οι θείοι Πατέρες φιλανθρώπως κινούμενοι θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό υπέρ πάντων των άπ' αιώνος εύσεβώς τελευτησάντων Χριστιανών».

http://www.saint.gr/101/saint.aspx

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Iωάννου του Χρυσοστόμου Η προσευχή διώχνει την απελπισία



«Έχεις γυναίκα μ’ ελαττώματα; Σε θλίβει, σε ταλαιπωρεί καθημερινά; Να κάνεις, ό,τι έκαμε ο Ισαάκ , να παρακαλείς θερμά το Θεό να λύσει Εκείνος το πρόβλημά σου. Ο Ισαάκ με την ταπεινή προσευχή του έλυσε την πήρωσιν της φύσεως. (πήρωσις από το ρ. πηράω= κάνω κάποιον ανάπηρο, σωματική αναπηρία, στην περίπτωση του Ισαάκ ατεκνία ) . Πολύ περισσότερο εμείς με την καλήν μας «προαίρεση» (=διάθεση) θα μπορέσουμε να διορθώσομε τα ελαττώματά μας, αν παρακαλούμε, ικετεύομε συνεχώς τον Θεόν. Αν σε δει ο Θεός ότι δείχνεις καρτερίαν και υποφέρεις (αντέχεις, σηκώνεις) με γενναιότητα , ψυχραιμία, ηρεμία τα ελαττώματα της γυναίκας σου, γιατί σέβεσαι τον νόμο Του, «συνεφάπτεται» ( συν+άπτομαι-εγγίζω» θα σου δώσει χέρι βοηθείας) για την ορθήν διδασκαλίαν σου και θα σου δώσει υπεραρκετόν μισθόν, μέγιστα ουράνια βραβεία, για την υπομονή σου. Ο Απ. Παύλος γράφει στους Κορινθίους ( 7, 16 ) «Τί γὰρ οἶδας, γύναι, εἰ τὸν ἄνδρα σώσεις; ἢ τί οἶδας, ἄνερ, εἰ τὴν γυναῖκα σώσεις;» ( Ω! άνδρα, γνωρίζεις ότι με την υπομονή σου μπορείς να σώσεις την γυναίκα σου; Και συ γυναίκα, ότι μπορείς να σώσεις; Τον άνδρα σου; ).
Να μην αποκάμεις, λέγει, να μην σταματήσεις να εξυπηρετείς το ταίρι σου, ούτε ν’ απελπιστείς, ούτε ν’ αγανακτήσεις, αν δεν διορθώνεται, γιατί εσύ δεν έχασες τον μισθόν της υπομονής. Αν την διώξεις, αμαρτάνεις, γιατί παραβαίνεις τον νόμο του Θεού ( ο γάμος αδιάλυτος ) και συ κρίνεσαι, σαν μοιχός, από τον Θεόν. Ο Χριστός ολοκάθαρα είπε ( Ματθ. 5, 32 ) «ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, ποιεῖ αὐτὴν μοιχᾶσθαι» ( = Όποιος εκδιώκει την γυναίκα του, εκτός για λόγο πορνείας, αναγκάζει αυτήν να διαπράξει μοιχείαν ) .
Αν πάρεις άλλην γυναίκα, χειρότερη από την πρώτην, έχεις ήδη διαπράξει «μοιχείαν» και δεν έχεις βρει γαλήνη, ηρεμία, που τόσο λαχταρούσες. Η χειρότερη κάνει χειρότερη τη ζωή σου. Αν πάρεις καλύτερη, δεν θ’ απολαμβάνεις πλήρη ηδονή, γιατί θα συλλογίζεσαι ότι έχεις εγκαταλείψει την πρώτη γυναίκα σου και έχεις διαπράξει και μοιχείαν. Αν, λοιπόν, δεις ότι παρουσιάζονται δυσκολίες, προβλήματα, αδιέξοδα ή από τον γάμον ή από άλλες καταστάσεις, τότε με δάκρυα να τρέχεις στο Θεό , να τον παρακαλείς θερμά, επίμονα, ασταμάτητα και Εκείνος σίγουρα θ’ απαντήσει στο πρόβλημά σου, θετικά ή αρνητικά, πάντα για το συμφέρον της ψυχής σου.
Πάντα να θυμάσαι ότι η προσευχή είναι ακατανίκητο όπλο.
Αρκετές φορές έχω αναφέρει στην αγάπη σας ότι όλοι αμαρτωλοί και δίκαιοι πρέπει να προσεύχονται.
Είσαι αμαρτωλός; Μην φεύγεις, σαν τον άσωτο από τον θεό, αλλά να συλλογίζεσαι τον Τελώνην. Τι κέρδισε όταν ζήτησε το έλεος του θεού; Απέπλυνε όλα τ’ αμαρτήματά του, κέρδισε την ψυχικήν του γαλήνη.
Η προσευχή έχει τεράστια δύναμη.
«Θέλεις να μάθεις πόσο σπουδαίο πράγμα είναι η προσευχή; Δεν ωφελεί τον άνθρωπο τόσο πολύ η φιλία προς τον Θεόν, όσο η προσευχή. Τα λόγια αυτά δεν είναι δικά μου. Δεν θα τολμούσα , στηριζόμενος στην γνώμη μου να πω τέτοιο σπουδαίο πράγμα. Άκουσε από τις Γραφές ότι δεν ωφελεί τόσο πολύ η φιλία, όσον η προσευχή…
…Ο Τελώνης δεν ήταν φίλος του Θεού, αλλά έγινεν ,( με την ταπεινή παράκληση ) .
Ώστε και συ, αν και είσαι εχθρός του Θεού , με την «προσεδρίαν» (= με την επίπονη, συνεχή παράκληση) θα γίνεις φίλος Του. Πρόσεχε την Συροφοίνισσα ( Χαναναία) και άκουσε τι λέγει γι’ αυτήν. «Οὐκ ἔστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ βαλεῖν τοῖς κυναρίοις». Και πώς έκαμε αυτό ο Κύριος, αν δεν ήταν καλό; Με την προσεδρίαν (= επίπονη, ταπεινή προσευχή) η γυναίκα μετέτρεψε το κακόν σε καλόν. Πρέπει να γνωρίζομε πολύ καλά όλοι, ότι για όσα (αμαρτωλά έργα) δεν είμαστε άξιοι (να είμαστε φίλοι του Θεού) με την προσεδρίαν το κατορθώνουμε (συγχωρούνται οι αμαρτίες μας).
Αυτά τα λέγω, για να μην λέγεις ότι εγώ είμαι αμαρτωλός, «απαρρησίαστος» είμαι, δεν έχω παρρησίαν προς τον Θεόν, δεν έχω προσευχήν.
Όσοι νομίζουν ότι έχουν παρρησίαν προς τον Θεόν, δεν έχουν, όσοι όμως πιστεύουν απόλυτα ότι δεν έχουν παρρησίαν προς τον Θεόν, γιατί είναι αμαρτωλοί, αυτοί έχουν παρρησίαν.
(Άριστοι πνευματικοί λέγουν: Όσοι νομίζουν ότι δεν κοινωνούν άξια, κοινωνούν ανάξια και όσοι πιστεύουν ότι κοινωνούν ανάξια, αυτοί κοινωνούν άξια).
«Όσοι θα βρουν τον εαυτόν τους «απερηγμένον» (άχρηστον, παραπεταμένον, περιφρονημένον) ,»απαρρησίαστον» (χωρίς παρρησίαν), αυτοί εισακούονται άμεσα, γρήγορα, όπως ακριβώς ο Τελώνης. Πρόσεχε ότι έχεις πολλά παραδείγματα: την Συροφοίνισσαν ( Χαναναίαν), τον Τελώνην, τον ληστήν πάνω στο Σταυρό, τον φίλον της παραβολής, που ζητούσε τρεις άρτους και το πέτυχε όχι με την φιλία, αλλά με την «προσεδρίαν» (=επίμονη, ασταμάτητη, ταπεινή προσευχή).
Καθένας απ’ αυτούς, αν έλεγε ότι είμαι αμαρτωλός ότι ειμί «κατησχυμμένος» ( καταντροπιασμένος) και γι’ αυτό δεν πρέπει να πλησιάζω τον Θεό, δεν πρέπει να προσεύχομαι, δε θα επιτύγχανε τίποτε. Όλοι, λοιπόν, δεν πρέπει να προσέχομε το μέγεθος των αμαρτημάτων μας, αλλά να θαρρούμε, να κατατολμούμε, να προσευχόμεθα, γιατί πιστεύομεν απόλυτα ότι ο Θεός διαθέτει άπειρον πλούτον φιλανθρωπίας. Έτσι σίγουρα θα επιτύχομε ό,τι θα παρακαλέσομε τον Θεόν. Ας διατηρούμε σταθερά στη μνήμη μας όλα αυτά και ας τα διαφυλάσσομε, ας προσευχόμεθα «διηνεκώς» (ασταμάτητα) «μετά νήψεως» (εγρηγορήσεως, προσοχής) , με θάρρος με χρηστές ελπίδες, με μεγάλην σπουδήν (ενδιαφέρον). Άλλοι πρόθυμα, ασταμάτητα, προσεύχονται κατά των εχθρών τους. Εμείς πόσο πρόθυμα, θερμά, πρέπει να προσευχόμεθα για τους εχθρούς μας, για τους αδελφούς, για τους γνωστούς και φίλους μας; Επειδή ο Θεός είναι φιλάνθρωπος και επιθυμεί να μας δώσει όσα εμείς δεν επιθυμούμε, σίγουρα θα μας χαρίσει όλα όσα μας συμφέρουν.
Επειδή άριστα γνωρίζομε όλα αυτά, έστω και αν πέσομε σε βάραθρα κακίας, αμαρτίας, ούτε τότε πρέπει να απελπιζόμαστε για την σωτηρίαν αλλά να πλησιάζομε τον Θεόν με αγαθές ελπίδες.
Πρέπει να πιστεύομε ότι θα μας δώσει όλα όσα ζητούμε, αν τα ζητούμε σύμφωνα με τις άγιες εντολές Του. Ο Απ. Παύλος στους Εφεσίους (γ, στιχ 20 ) γράφει «ο Θεός που έχει τη δύναμη να μας χαρίσει όλα τα παραπάνω, πολύ περισσότερα απ’ όσα εμείς ζητούμε ή μπορούμε να βάλωμε στο μυαλό μας, μας τα παραχωρεί σύμφωνα με την δύναμή του, που ενεργεί μέσα μας τον αγιασμό και την σωτηρίαν μας».
Στον Χριστό, στον Παμβασιλέα Θεόν μας πρέπει κάθε δόξα, τιμή και προσκύνηση και στον Άναρχον Πατέρα και στο Πανάγιον και ζωοποιόν Πνεύμα τώρα και πάντα και εις τους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
(ΕΠΕ 31, σ305 )


Από το βιβλίο: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΓΟΝΤΖΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΩΦΕΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗΝ»
ΤΕΥΧΟΣ 10oΝ

Νώτη Γεωργία

ΜΕ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ!


«ἰδοὺ ὁ Θεός μου σωτήρ μου, 
πεποιθὼς ἔσομαι ἐπ᾿ αὐτῷ 
καὶ οὐ φοβηθήσομαι» 
(Ησ.12, 2 )

Και τώρα, σαν κατακλείδα, ακολουθεί μια συμβουλή που προέρχεται από την πείρα της πνευματικής ζωής. Το μεγάλο βήμα και η ηρωική απόφαση της μετανοίας και διορθώσεως, πολύ θα ενοχλήσει τον διάβολο. Αυτό το απέδειξε ήδη από την αρχή , από τότε που εμφανίσθηκε στον νου η πρώτη σκέψη της επιστροφής.
Να όμως ότι και τώρα, που όλα έχουν τελειώσει, που και η άφεση δόθηκε και η ειρήνη επανήλθε στην ψυχή, εκείνος εξακολουθεί το σκληρό του αγώνα, με μια τελευταία παγίδα που σαν τεχνίτης έμπειρος στήνει μεθοδικά. Κι αυτή περιέχει τον κίνδυνο της απελπισίας, σε περίπτωση νέας πτώσης.
Δεν είναι περίεργο ότι παρ’ όλη την προσοχή του, ο χριστιανός μπορεί να ξαναπέσει και να λερώσει και πάλι τον εαυτό του με το αμαρτωλό μίασμα της πτώσης. Τα ελαττώματα δεν κόβονται δια μιας. Σιγά-σιγά θα έλθει η ηθική τελειοποίηση και αργά κάπως ο κακός εαυτός μας αιχμαλωτίζεται από τις αγαθές καταβολές που η Χάρη του Μυστηρίου έκανε να ανθίσουν και πάλι μέσα μας. Έτσι, ενώ ο μετανοήσας θα αγωνίζεται πολεμώντας το κακό, θα αντιστέκεται στο διάβολο, θα εργάζεται για τον εαυτό του και θα αγρυπνεί πάνω στις κινήσεις της καρδιάς του, δεν θα λείψουν και πάλι νέες αδύνατες στιγμές, που είτε από υφαρπαγή και απροσεξία, είτε από υποχώρηση και δειλία, θα τον κάνουν να προδώσει και πάλι την αγάπη του Θεού.
Αυτό, όμως , περιμένει και ο διάβολος για να το εκμεταλλευτεί, ενσπείροντας λογισμούς απελπισίας και αποτρέποντας το χριστιανό από το να σηκωθεί και να καθαρισθεί και πάλι. Βέβαια ο πιστός και ταπεινός άνθρωπος , γνωρίζει καλά τι οφείλει να κάνει στην περίπτωση αυτή. Πρέπει να περιφρονήσει τη ντροπή , να διώξει μακριά την απόγνωση και να σπεύσει στο σωτήριο λουτρό της Εξομολογήσεως . Το Μυστήριο είναι στη διάθεσή του ανά πάσα στιγμή. Έπειτα ο Σωτήρας μας Ιησούς, μένει πάντοτε με ανοικτές τις αγκάλες. Δεν το λέει καθαρά ο Ευαγγελιστής Ιωάννης; Τεκνία μου, ταῦτα γράφω ὑμῖν ἵνα μὴ ἁμάρτητε· ἐάν δε τις ἁμάρτῃ, παράκλητον ἔχομεν πρὸς τὸν πατέρα, ᾿Ιησοῦν Χριστὸν δίκαιον, καὶ αὐτὸς ἱλασμός ἐστι περὶ τῶν ἁμαρτιῶν ἡμῶν» ( Α΄Ιω. 2, 12 ). Παρά ταύτα όμως, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιάνονται στην παγίδα, λησμονούν τη δωρεά του Θεού και χάνονται μέσα στις αποπνικτικές αναθυμιάσεις των καπνών της υπερηφάνειάς τους, η οποία γεννά την απελπισία και την απομάκρυνση από το Θεό.
Εσύ όμως αγαπητέ αναγνώστη μακάρι να μην ανήκεις στην κατηγορία αυτή. Εσύ έχε πάντοτε κατά νουν, ότι ο Ιησούς είναι ο πλέον θερμός και πιστός φίλος και αγαπητός σου. Ο Ίδιος διεκήρυξε , για σένα και για όσους σπεύσουν κάτω από την προστασία Του, και είπε: «τὸν ἐρχόμενον πρός με, οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω·» ( Ιω. 6, 37 ) …

Από το βιβλίο: «ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ»
Μητροπολίτου πρ. Πειραιώς ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΣΟΥ
ΑΘΗΝΑ 2012
Εκδόσεις: “ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ

Νώτη Γεωργία

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Ψυχή και Χριστός σας χρειάζεται.

Το κορμί σας ας σας το καύσουν, ας σας το τηγανίσουν, τα πράγματά σας ας σας τα πάρουν, μη σας μέλη, δώστε τα, δεν είναι εδικά σας. Ψυχή και Χριστός σας χρειάζεται. Ετούτα τα δύο όλος ο κόσμος να πέση, δεν μπορεί να σας τα πάρη, έξω αν τύχη και τα δώσετε με το θέλημά σας. Αυτά τα δύο να τα φυλάγεται να μην τύχη και τα χάσετε».

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

Ανοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ στην Εκκλησία -Για πρώτη φορά αντιπροσωπεία στο Αγιο Ορος και στον Ανθιμο

Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον βουλευτή Θεσσαλονίκης του κόμματος Γιάννη Αμανατίδη και στελέχη του Τομέα Θρησκευμάτων επισκέφθηκε για πρώτη φορά διαδοχικά το Αγιον Ορος όπου έγινε δεκτή από την Ιερά Επιστασία, ενώ στη συνέχεια συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τον κ. Ανθιμο για να ακολουθήσει και επίσκεψη στη μητρόπολη Λαγκαδά όπου συναντήθηκε με τον μητροπολίτη κ. Ιωάννη.
Ηταν η πρώτη φορά που αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ επισκέφθηκε το Αγιον Ορος, ενώ στη συνάντηση που έγινε στην ιερά Κοινότητα στις Καρυές τα μέλη της Ιεράς Επιστασίας τούς ενημέρωσαν για τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν την αγιορείτικη κοινότητα.
Η αντιπροσωπεία ξεναγήθηκε στον ναό του Πρωτάτου, ενώ επισκέφθηκε τον πολιτικό διοικητή Αρίστο Κασμίρογλου και τις μονές Ιβήρων, Σταυρονικήτα και Σίμωνος Πέτρας.
Στην επίσκεψη που ακολούθησε στον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και οι δύο πλευρές αναφέρθηκαν στην ανάγκη να ξεπεραστούν τα παλιά στερεότυπα καχυποψίας που υπήρχαν στις σχέσεις Εκκλησίας και Αριστεράς, ενώ ο κ. Ανθιμος τους ευχήθηκε να τα καταφέρουν στην προσπάθειά τους ως κόμμα και δεν παρέλειψε να κάνει ένα άνοιγμα λέγοντας «φαίνεστε έντιμοι άνθρωποι».
Κατά τη συνάντηση ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης εξέφρασε την αντίθεσή του και την ανησυχία του για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ, επισημαίνοντας ιδιαίτερα ότι η ΕΡΤ αποτελεί και τον δίαυλο μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες που δεν μπορούν να πηγαίνουν στις εκκλησίες.Ακολούθησε επίσκεψη της αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ στη μητρόπολη Λαγκαδά όπου συναντήθηκαν με τον μητροπολίτη κ. Ιωάννη, σύμφωνα με το Εθνος.
 

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Ἐνοχλημένοι οἱ Ἁγιορεῖτες ἀπό τόν Γιάννη Μπουτάρη

Την δυσαρέσκεια τους εξέφρασαν οι Αγιορείτες πατέρες όταν αντίκρισαν στις Καρυές και στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και πρόεδρο της ''Αγιορείτικης Εστίας'' κ. Γιάννη Μπουτάρη.
Του Γιώργου Θεοχάρη

Μάλιστα οι μοναχοί της διοίκησεως του Αγίου Όρους μετά το τέλος της τελετής της  εγκαθίδρυσης της νέας επιστασίας αρνήθηκαν να φωτογραφηθούν μαζί του.
Ενώ όταν όλοι οι επίσημοι, μαζί και ο περιφεριάρχης κ. Τζιτζικώστας κατευθύνθηκαν στην Ιερά Κοινότητα, οι άνθρωποι του κ. Μπουτάρη πήραν το μήνυμα από τους Αγιορείτες πατέρες να μην ανέβει πάνω μαζί τους, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες.
Το κλίμα για τον Γιάννη Μπουτάρη στο Άγιο Όρος είναι ιδιαίτερα βαρύ, είπε στο ''Αγιορείτικο Βήμα'' μοναχός της Αθωνικής Πολιτείας.
Υπενθυμίζεται ότι, ο κ. Μπουτάρης βρέθηκε στο Άγιο Όρος χωρίς να έχει λάβει πρόσκληση από την Ιερά Κοινότητα.

Πηγή: http://www.briefingnews.gr

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Η ολυμπιακή ιδέα και ο χριστιανισμός

Τοποθέτηση του μητροπολίτη Μαρώνειας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων σε ημερίδα με θέμα «Ολυμπιακή ιδέα και αναβολικά»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 9/6/2013 στην Κομοτηνή η «Ημερίδα» που οργάνωσε ο Σ.Ε.Γ.Α.Σ. και η μη κερδοσκοπική εταιρεία «Αθλητισμός Χωρίς Αναβολικά» ( Α.ΧΩ.Α.), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.

Υπήρξε πλούσια συμμετοχή επώνυμων και μη στελεχών, που ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της ολυμπιακής ιδέας και την πάταξη της μάστιγας των αναβολικών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του μητροπολίτη Μαρώνειας και Κομοτηνής κ.Παντελεήμων ο οποίος συνδύασε την ολυμπιακή ιδέα με τη θρησκευτικότητα.

Μεταξύ άλλων τόνισε: «Η ολυμπιακή ιδέα, που επιβάλλει το «ευ αγωνίζεσθαι» και οριοθετεί την ευγενή άμιλλα, υπήρξε το κυριότερο χαρακτηριστικό των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, οι οποίοι ήταν άμεσα συνδεδεμένοι με την θρησκευτική ζωή των αρχαίων Ελλήνων, ήταν δηλαδή στην ουσία τους θρησκευτικά γεγονότα και θρησκευτικές τελετουργίες. Όπως είναι γνωστό, όταν ο ευαγγελικός λόγος κηρύχθηκε από τον απόστολο των εθνών Παύλο και τους μαθητές και διαδόχους του στον ελληνικό χώρο, με την ίδρυση των πρώτων χριστιανικών Εκκλησιών και την βαθμιαία επικράτηση της πίστης στον Εσταυρωμένο και Αναστάντα Χριστό, η παλαιά λατρεία των ειδώλων άρχισε να υποχωρεί, μέχρι και την πλήρη εξαφάνισή της, τους πρώτους αιώνες της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Στο πλαίσιο αυτό και οι Ολυμπιακοί Αγώνες σταμάτησαν να τελούνται, μέχρι και την αναβίωσή τους, στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ωστόσο, η ολυμπιακή ιδέα δεν σταμάτησε να υπάρχει και να εμπνέει τους λαούς: Ενσωματώθηκε στην έννοια του πνευματικού αγώνα, που εισήγαγε στη ζωή μας ο χριστιανισμός, και συνέχισε να αποτελεί βασικό μέρος της λαϊκής ψυχολογίας, μετατοπισμένη πια από τα σωματικά στα πνευματικά, από τα γήινα στα επουράνια (…) Για τους λόγους αυτούς η τοπική μας Εκκλησία επιδοκιμάζει τη διοργάνωση της σημερινής ημερίδας, συγχαίρει τους εμπνευστές, τους διοργανωτές και τους ομιλητές της και εύχεται καλή επιτυχία στις εργασίες της. Τα αναβολικά δεν βλάπτουν μόνο το σώμα, δεν σκοτώνουν μόνο την ολυμπιακή ιδέα, αλλά ζημιώνουν και την ψυχή των ανθρώπων, καθώς η χρήση τους αποτελεί επί της ουσίας δόλια πρακτική, με ολέθρια αποτελέσματα και στο πνευματικό και ψυχολογικό επίπεδο».

ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗΣ "ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ" (GAY PRIDE)

ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗΣ "ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ" (GAY PRIDE)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΩΡΑ 18:30
ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ἡ παρουσία σου θά σημάνει:
·        Ὁμολογία Πίστεως στόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό
·        Σεβασμό στήν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση
·        Προάσπιση τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογένειας
·        Αἴσθηση χρέους ἀπέναντι στά παιδιά μας

ὁμιλητής :  κ. Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος - Θεολόγος

Συνδιοργανωτές:
"ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ", ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ "ΓΕΧΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ"
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ"
Ο.Χ.Α. "ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΙΣ"
ΟΜΑΔΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ "ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΣΥΒΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ "Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ" ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΓΕΝΝΗΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ "ΨΥΧΟΥΛΕΣ"
ΣΦΕΒΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ Ι. ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ "ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ"


Ἡ ἐκδήλωση θά κλείσει μέ ἀνάγνωση ψηφίσματος καί κατάθεσή του στό Δημαρχεῖο

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος: “Η ΕΡΤ πρέπει να παραμείνει. Τώρα τι θα ακούμε και τι θα βλέπουμε πλέον – Τα κανάλια της Τουρκίας, των Σκοπίων και της Αλβανίας; – Διαφωνώ με την άποψη να γίνουμε ” Ταξίμ” – Δεν είμαστε Τούρκοι – Να καθίσουν κάτω και να βρουν μια λύση πολιτισμένα” (Ηχητικό)



“Η ΕΡΤ πρέπει να παραμείνει. Τώρα τι θα ακούμε και τι θα βλέπουμε πλέον – Τα κανάλια της Τουρκίας, των Σκοπίων και της Αλβανίας – Διαφωνώ με την άποψη να γίνουμε ” Ταξίμ” – Δεν είμαστε Τούρκοι – Να καθίσουν κάτω και να βρουν μια λύση πολιτισμένα”. Αυτά κι άλλα πολλά είπε  στην ΕΡΑ Κοζάνης ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ.κ. Παύλος.

http://www.kozan.gr/?p=109094

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Να μη λησμονήσουμε την Καππαδοκία των Ρωμιών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

                                                                                                
Αθήνα, 11 Ιουνίου 2013
                           
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ:

Να μη λησμονήσουμε την Καππαδοκία των Ρωμιών

Συνόδευσε τον κ. Βαρθολομαίο στο Προσκύνημα της Καππαδοκίας


«Από τότε που ξανακούστηκε, μετά από πολλές δεκαετίες, χάρη στις άοκνες προσπάθειές σας, το «Φως ιλαρόν», στις εκκλησίες της Ανατολής, το δικό μας τάμα, το δικό μας «χατζηλίκι» είναι να λειτουργηθούμε στη γη των παππούδων μας. Είναι το καλύτερο μνημόσυνο στους πρόσφυγες που πέθαναν με τον πόνο του ξεριζωμού» τόνισε μέσα σε κλίμα ιδιαίτερης συγκίνησης ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος προσφωνώντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο μετά τη θεία λειτουργία που τέλεσε ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας στην αλειτούργητη για 90 χρόνια εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου στη Νίγδη της Καππαδοκίας, την Κυριακή 9 Ιουνίου.

Στο φετινό προσκύνημα στην Καππαδοκία, που καθιερώθηκε επί της πατριαρχίας του κ. Βαρθολομαίου, ο εσπερινός τελέστηκε στον ερειπωμένο ναό της Αγίας Μακρίνας στην Αξό.

Προσφωνώντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, απόγονος Καππαδοκών προσφύγων ο ίδιος, είπε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Με ιδιαίτερη συγκίνηση συμμετέχουμε και φέτος στο προσκύνημα της Καππαδοκίας παιδιά και εγγόνια των προσφύγων που ξεριζώθηκαν από τον ευλογημένο τούτο τόπο της Ανατολής.

Πιστά τέκνα της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, οι Καππαδόκες διακρίθηκαν για το υψηλό θρησκευτικό τους φρόνημα, την ταπεινοφροσύνη, την ευσέβεια και την εγκράτειά τους. Η παρουσία του Θεού στη ζωή τους αδιάλειπτη και η επίκληση του διαρκής σε ότι και αν έκαναν. «Κύριε βοήθει» διαβάζουμε σε μοναστήρια και εκκλησίες. «Κύριε στερέωσον τον οίκον τούτο» η επιγραφή στο ραγισμένο υπέρθυρο σπιτιού στην Καρβάλη. Αλλά και τα λαϊκά τους αναγνώσματα κατά κανόνα είναι οι βίοι Αγίων με πιο διαδεδομένο τον Αλέξιο, τον άνθρωπο του Θεού. Ακόμη και στους χορούς τους οι Καππαδόκες επικαλούνται την άνωθεν βοήθεια. «Κύριε ‘λέημον, Κύριε ‘λέησον» τραγουδούν στο χορό του «Έι Βασίλη», παραμονή της πρωτοχρονιάς.

Θυμούμαι την προγιαγιά μου Τοξάνα, που έκλεισε τα μάτια της σε βαθύ γήρας στις αρχές του ‘80, να σταυροκοπιέται με κάθε αφορμή και να μας προτρέπει να κάνουμε το σταυρό μας όταν περνούμε μπροστά από την εκκλησιά ή όταν χτυπά η καμπάνα. Τα μόνα ρωμέικα που ήξερε ήταν το «πάτερ ημών» και το «Κύριε ελέησον».

Στην αντιφώνησή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης είπε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Χαιρόμεθα, διότι σήμερον συμπροσκυνηταί και συνοδοιπόροι μας ευρίσκονται και εκπρόσωποι των ομίλων Καππαδοκών, γόνων των ιερών τούτων τόπων, με προεξάρχοντα τον Εξοχώτατον και φίλτατον Υπουργόν κ. Μάξιμον Χαρακόπουλον, και με νοσταλγίαν και συγκίνησιν επισκεπτόμεθα την πολύπαθον γην των πατέρων μας.

Πριν ενενήντα χρόνια, ανήκοντα εις την ιστορίαν και δι άλλους, τους πολλούς, εις την αιωνιότητα, ωνειρευθήσαν οι πατέρες μας εις τα χώματα αυτά, ότι έσκαπτον κάποιοι, προσπαθούντες να εκριζώσουν ένα μεγάλο Δένδρον. Ξύπνησαν ριγώντες και αισθανόμενοι εις το βάθος της ψυχής των την ιδικήν τους φωνήν κραυγάζουσαν σιωπηρώς: "Μου κόβουνε τις ρίζες μου".


Το Δένδρον εκείνο, κατά τούς πολλούς, έπεσεν. Έγινε και αυτό γη και σποδός. Ενόμισαν και επιστεύσαμεν οι πολλοί ότι το "δένδρον ετάφη". Και ελησμονήθη ότι "αναστάς εκ του τάφου θεοπρεπώς, τους φθαρέντας συνήγειρεν" ο Κύριος. Και ελησμονήσαμεν, ότι εις την γην όμως έμεινεν η ζωντανή Ρίζα. Και δεν συνειδητοποιήσαμεν ποτέ την ζωντανήν Ρίζαν, η οποία παραμένει. Και όχι μόνον μένει εις τον τόπον της αλλά και μεταφυτεύεται. Και το εκεί υπάρχει και εδώ και αντιστρόφως». 

Περιμένει ένα θαύμα ο Κιλιγκαρίδης...

Περιμένει ένα θαύμα ο Κιλιγκαρίδης... | onsports.gr
Για ένα ακόμη 24ωρο θα μείνει συνδεδεμένος στα ιατρικά μηχανήματα ο Ανδρέας Κιλιγκαρίδης, αφού οι γιατροί στην Πολωνία αποδέχθηκαν τις πιέσεις της οικογένειας του.
Έξι ημέρες αφότου έπεσε σε κώμα, ο Κιλιγκαρίδης παρέμενε στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου του Μπίντγκος. Μία αρχική σκέψη να χειρουργηθεί ο Έλληνας πρωταθλητής για να του αφαιρεθεί το υγρό από τον εγκέφαλο εγκαταλείφθηκε, λόγω του υψηλού ρίσκου που εμπεριείχε. Υποβλήθηκε σε αξονική τομογραφία και αφού πρώτα συγκλήθηκε ιατρικό συμβούλιο με συμμετοχή εξειδικευμένων καθηγητών, αποφασίστηκε να επιλεγεί η χημειοθεραπεία -αντί της εγχείρησης- στην προσπάθεια να βγει από το κώμα ο 37χρονος αθλητής.
Οι θεράποντες γιατροί εναπόθεταν τις όποιες ελπίδες τους σε αντίδραση του οργανισμού του Ανδρέα Κιλιγκαρίδη στις θεραπείες, να έβγαινε δηλαδή σε πρώτη φάση από το κώμα και στη συνέχεια, θα άρχιζε μία νέα μάχη, αυτή με την οξεία λευχαιμία. Όμως, σήμερα, στις 11 Ιουνίου, τα εγκεφαλικά κύταρρα νέκρωσαν και ο Κιλιγκαρίδης ήταν κλινικά νεκρός, καθώς μόνο η καρδιά του τον κρατούσε στη ζωή. Βάσει νομοθεσίας της Πολωνίας, όποιος άνθρωπος θεωρείται κλινικά νεκρός αποσυνδέεται από τα μηχανήματα και καταλήγει. Η σύζυγός του και η ελληνική Ομοσπονδία ήθελαν να μεταφερθεί ο Ανδρέας Κιλιγκαρίδης στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα για να μην αποσυνδεθεί από τα μηχανήματα υποστήριξης.
Η ομοσπονδία έκανε μεγάλο αγώνα, ενώ και η η Ελληνίδα πρέσβης στην Πολωνία, Τασία Αθανασίου έκανε ρηματική διακοίνωση για να το πετύχει. Παράλληλα, η οικογένειά του πίεσε πάρα πολύ τους γιατρούς για μην αποσυνδεθεί ο Κιλιγκαρίδης, κάτι που κατάφερε για το επόμενο 24ωρο. Το σίγουρο είναι πως ο Ανδρέας Κιλιγκαρίδης χρειάζεται ένα θαύμα για να κρατηθεί στη ζωή κι αυτό προσεύχεται σύσσωμος ο αθλητικός κόσμος...
Το τραγικό της όλης υπόθεσης, ήταν η λανθασμένη πληροφόρηση που διέρρευσε στον Τύπο από την Ομοσπονδία του Κανόε Καγιάκ. Οι άνθρωποι της ομοσπονδίας, μέσα στον πανικό που επικρατεί και στις συνεχόμενες επαφές τους με την Πολωνία και τους ανθρώπους που είναι στο πλευρό του Κιλιγκαρίδη, ενημέρωσαν ότι οι γιατροί δεν δέχθηκαν εν τέλει το αίτημα για μεταφορά του Έλλληνα αθλητή σε άλλη χώρα και τον αποσύνδεσαν, με αποτέλεσμα αυτός να καταλήξει. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, όμως, και το επόμενο 24ωρο θα είναι, ίσως, το τελευταίο του 37χρονου πρωταθλητή.
Μάλιστα, η ΕΟΕ είχε βιαστεί να εκδώσει και τη συλλυπητήρια ανακοίνωση, ωστόσο λίγες ώρες αργότερα συνειδητοποιώντας το τραγικό λάθος φρόντισε να ανασκευάσει με επίσημη ενημέρωσή της προς τον Τύπο.
Το χρονικό της ασθένειας...
Η ελληνική αποστολή του σπριντ είχε αναχωρήσει στις 27 Μαΐου για το Πόζναν της Πολωνίας, για να συμμετάσχει στο 3ο Παγκόσμιο Κύπελλο. Εκτός από τον Ανδρέα Κιλιγκαρίδη στο C1, είχε ταξιδέψει και ο Μιχάλης Παπασάββας για την κατηγορία του Κ1. Ο Κιλιγκαρίδης είχε δέκατα πριν αναχωρήσει η ελληνική αποστολή για την Πολωνία, υπεβλήθη σε γενικές εξετάσεις στην Ελλάδα και σύμφωνα με την ιατρική διάγνωση είχε απλά μία ίωση. Καθώς οι γιατροί έδωσαν το «πράσινο φως» να αγωνιστεί, ο Κιλιγκαρίδης ταξίδεψε στην Πολωνία. Όμως, συνέχισε να έχει πυρετό και δεν κατάφερε ν' αγωνιστεί.
Παρέμεινε στην Πολωνία για να παρακολουθήσει τους αγώνες. Την περασμένη Τετάρτη (5/6) ένιωσε αδιαθεσία και πήγε στο δωμάτιό του και, καθώς περνούσε η ώρα και δεν επέστρεφε, τον αναζήτησε στο δωμάτιό του ο Πολωνός προπονητής της εθνικής, Ζντίσλαβ Ζούμπσκι. Όταν τον βρήκε, ο Ανδρέας Κιλιγκαρίδης είχε πέσει ήδη σε κώμα. Ο αθλητής διακομίστηκε άμεσα σε νοσοκομείο του Μπίντγκος και, μετά από ενδελεχείς ιατρικές εξετάσεις, οι γιατροί διέγνωσαν οξεία λευχαιμία.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...